Ani v zime svoje zdravie nepodceňujte

V Zdravie

S ochladením, ale aj menším počtom skutočne slnečných dní, tak prirodzene trpí aj naše vlastné zdravie. Všetci sme tak v tomto období akýsi chorľaví a chytá sa nás každý bacil.

Je prirodzené, že v zime sa mení aj náš jedálniček, a aj keď čerstvé ovocie a zeleninu nájdeme v obchodoch aj teraz, toto neobsahuje toľko živín, ako keď si ho doprajeme počas sezóny. Pre naše zdravie aj psychickú pohodu sú nevyhnuté vitamíny a minerály. Tie zabezpečujú správnu funkciu našich orgánov a bez nich sme oveľa náchylnejší nielen na ochorenia, ale aj na stres v našom okolí.

Nepodceňujte svoje zdravie
Nepodceňujte svoje zdravie

Možno teda aj Vás napadlo práve v zime zabrániť nielen prechladnutiu, ale aj depresií a samozrejme jarnej únave tak, že si jednoducho chýbajúce látky v strave nahradíte umelo. Vitamínové doplnky sú však len doplnkami, a práve tu hrozí, že sa nimi predávkujete. Vitamíny a minerály sú telu prospešné, no všetkého veľa škodí, a tak si prehnaným užívaním podobných preparátov bez konzultácie s lekárom môžete spôsobiť nemalé ťažkosti. Stačí totiž, ak skombinujete niektoré preparáty, a k tomu si doprajete aj výdatné porcie ovocia a zeleniny. Aj keď to, ktoré kúpime v obchodoch v zime má znížený obsah účinných látok, predsa ich obsahuje a každý organizmus pre svoje správne fungovanie potrebuje iné množstvo. Preto aj v najlepšej viere, že robíte niečo pre svoje zdravie, či zdravie svojej rodiny, sa môžu vyskytnúť komplikácie z hypervitaminózy – predávkovanie vitamínmi.

Vitamín A je dôležitý pre náš zrak, či imunitu, a nachádza sa okrem zeleniny a ovocia aj v mliečnych výrobkoch, či vajciach, mäse a tiež vnútornostiach. Jeho nadbytok sa prejavuje suchou kožou, zápalom spojiviek, ďasien. Môže sa tiež spájať s hnačkou, zvracaním, bolesťami hlavy, vypadávaním vlasov. Veľmi nebezpečný je najmä pre tehotné ženy a vývoj ich dieťaťa.

V tomto období asi najznámejším je vitamín C. Jeho potreba stúpa pri prechladnutí, no aj ním sa môžete predávkovať. V tomto prípade dochádza k podráždeniu žalúdka, nasledujú nevoľnosť, hnačky aj silné bolesti brucha. Aby ste si zabezpečili odporúčanú dennú dávku postačuje Vám napríklad 100 g pomarančov, či napríklad kivi.

Vitamín D získavame najmä zo slnka. Ak je ho menej, hľadáme iné náhrady. Jeho nadbytok však môže viesť k rednutiu kostí, pretože vápnik sa ukladá nie do kostí, ale do mäkkých tkanív. Toto však môže viesť k zlyhaniu obličiek, či dokonca až k smrti.

Vitamín E je antioxidant a podporuje rast a obnovu svalovej hmoty, no ak ho začnete konzumovať ako vitamínový doplnok a nedáte pozor na dennú odporúčanú dávku, môže sa hypervitaminóza prejaviť tráviacimi problémami, únavou, ale napríklad aj zvýšeným krvácaním aj pri drobných poraneniach.

Rovnako opatrne treba narábať aj s inými vitamínmi a minerálmi, vždy sa teda poraďte s lekárom.

Ani v zime svoje zdravie nepodceňujte

Môžete si tiež prečítať!

Jaké jsou nejoblíbenější hazardní hry?

Zatímco dříve byla kasina zábavou pro bohaté, dnes jsou dostupná komukoliv. Sice ne fyzicky, ale online rozhodně. Stačí mít

Read More...

Jaká online kasina zůstávají pro Čechy otevřená?

Od ledna letošního roku začala v České republice platit nová pravidla pro hazard. Lidé, kteří se hazardním hrám věnovali

Read More...
Kuchyňa podľa najnovších trendov

Kuchyňa podľa najnovších trendov

Hovorí sa, že kuchyňa je kráľovstvom pre ženu. Na to, aby som sa v nej pohodlne cítila, nestačí mať

Read More...

Zanechaj odpoveď:

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Mobile Sliding Menu