5 tipov na proteínové raňajky bez vajíčok

V Chudnutie, Zdravie

Vajíčka sú skvelý a univerzálny pomocník pri výrobe raňajok s vysokým obsahom proteínov – praženica, volské oko, vajíčko na mäkko, na tvrdo alebo niektorí ich pijú aj surové. Lenže čím môžu tento skvelý zdroj proteínov nahradiť tí, ktorí sú na vajcia alergickí a stále si chcú zachovať raňajkový prísun 25 až 30 gramov proteínov? Ak patríte medzi nich, skúste odštartovať deň takto.

Orechové maslo

Orechové maslo je bohaté na sacharidy aj proteíny a patrí medzi najlepšie štartéry, ktorými môžete odpáliť deň. Samozrejme, že obsah proteínov závisí na type orechov – napríklad arašidové maslo má približne 5 gramov proteínov v 2 polievkových lyžiciach a ostatné, napríklad mandľové či kešu maslá majú v rovnakom obsahu o 2 gramy viac proteínov. A navyše ho môžete použiť akokoľvek – jesť ho samotné, natrieť na toast, prisladiť ním ovsenú kašu alebo smoothie.

jogurt-se-seminky

Grécky jogurt

Pravý grécky jogurt je taký, v ktorom vám ostane po zapichnutí stáť lyžica. Práve vďaka svojej hustote obsahuje viac proteínov ako obyčajný jogurt – až 15 gramov nájdete v jednej šálke. Ak si k nemu pridáte orechy, čerstvé ovocie či granolu, máte o skvelé raňajky postarané.

Tofu

Syr vyrobený zo sójových bôbov obsahuje približne 10 gramov proteínov na polku šálky. Navyše tofu môžete využiť na sto rôznych spôsobov – zapiecť do quicheu, pridať do slaného smoothie, ugrilovať si ho a jesť s čerstvou zeleninou. Je to len na vás.

Orechy

Orechy sú skvelé. Aj orechové raňajky sú skvelé. Okrem vysokého obsahu proteínov majú aj skvelé omega 3 mastné kyseliny. Môžete si ich dať do ovsenej kaše, jesť ich samotné so sušeným ovocím alebo so spomínaným gréckym jogurtom.

Cottage cheese

V cottage cheese nájdete približne 25 gramov proteínov v jednej šálke. Veľkou výhodou je, že tento typ tvaroho-syra si môžete pripraviť naslano aj nasladko – pridajte si do neho orechy alebo lekvár, druhou možnosťou je nasekať si tam pažítku, cibuľku a zjesť ho s niekoľkými plátkami šunky.

5 tipov na proteínové raňajky bez vajíčok

Môžete si tiež prečítať!

Jaké jsou nejoblíbenější hazardní hry?

Zatímco dříve byla kasina zábavou pro bohaté, dnes jsou dostupná komukoliv. Sice ne fyzicky, ale online rozhodně. Stačí mít

Read More...

Jaká online kasina zůstávají pro Čechy otevřená?

Od ledna letošního roku začala v České republice platit nová pravidla pro hazard. Lidé, kteří se hazardním hrám věnovali

Read More...
Kuchyňa podľa najnovších trendov

Kuchyňa podľa najnovších trendov

Hovorí sa, že kuchyňa je kráľovstvom pre ženu. Na to, aby som sa v nej pohodlne cítila, nestačí mať

Read More...

Zanechaj odpoveď:

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Mobile Sliding Menu